مصاحبه ها-سرگذشت یک برند خاطره‌ساز (گفتگو با روزنامه‌ی شرق)

سرگذشت یک برند خاطره‌ساز (گفتگو با روزنامه‌ی شرق)

مهرداد فاخر، مدیرعامل تیپاکس از زیر و بم برند 63ساله اولین شرکت خصوصی پست ایران می‌گوید

1402/10/02
مصاحبه ها-«تیپاکس در فرهنگ مردم ایران جای گرفته است»

«تیپاکس در فرهنگ مردم ایران جای گرفته است»

گفت‌وگو با مهرداد فاخر ، مدیر‌عامل تیپاکس و هم‌بنیان‌گذار هلدینگ فاخر به مناسبت روز صنعت و معدن و آغاز شصت‌وچهارمین سال فعالیت مجموعه تیپاکس

1402/04/11
مصاحبه ها-ترجمه‌ی متن نشریه‌ی CIO درباره‌ی مهرداد فاخر

ترجمه‌ی متن نشریه‌ی CIO درباره‌ی مهرداد فاخر

نشریه‌ی انگلیسی زبان CIO به تازگی و بر اساس گفتگویی با مهرداد فاخر در شماره‌ی اخیرش به سابقه، فعالیت‌ها، نظرات، نوآوری‌ها و فعالیت حرفه‌ای او پرداخته است. نشریه‌ی CIO به طور مشخص به معرفی و بررسی روند کاری چهره‌های شاخص کارآفرینی در سراسر دنیا می‌پردازد.

1401/02/10
مصاحبه ها-گفتگوی مهرداد فاخر با مجله C.I.O

گفتگوی مهرداد فاخر با مجله C.I.O

نشریه‌ی CIO یک نشریه‌ی انگلیسی‌زبان است که به‌طور تخصصی به موضوعاتی حول محور کسب‌وکار و کارآفرینی در سراسر جهان می‌پردازد. شماره‌ی اخیر این نشریه به مهرداد فاخر، کارآفرین، هم‌بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره‌ی هلدینگ فاخر و مدیرعامل تیپاکس پرداخته است.

1401/02/05
مصاحبه ها-گفتگوی ماهنامه‌ی ترابران با دکتر مهرداد فاخر

گفتگوی ماهنامه‌ی ترابران با دکتر مهرداد فاخر

مرکــز عملیــات اصفهــان، یکــی از هاب‌هــای بــزرگ تیپاکــس در کشــور اســت کــه بــرای خدمت‌رســانی ســریع و بــه‌روز و همچنیــن رفــاه حــال مشـتریان، شـروع بـه فعالیـت کـرده‌اسـت.

1400/09/23
عمومی-نقش لجستیک در مقابله با بحران‌های جهانی

نقش لجستیک در مقابله با بحران‌های جهانی

مهرداد فاخر / مدیرعامل تیپاکس این روزها که خوشبختانه واکسیناسیون علیه کووید-۱۹ در کشور ما نیز مانند سایر کشورهای جهان، روندی پرسرعت و روبه‌رشد دارد و اخباری امیدوارکننده درباره کاهش میزان ابتلا و فوت هموطنانمان به‌گوش می‌رسد، ما نیز با اطمینان بیشتری می‌توانیم نزدیکی به دوران پس از کرونا را باور کنیم و بر این اساس، بازنگری‌های جدی و عمقی در راه‌ها و روش‌های پیش رو داشته باشیم.

1400/09/08
مصاحبه ها-تحول دیجیتال یا نابودی

تحول دیجیتال یا نابودی

ما باور داریم در جهان دیجیتال امروز فقط یه راه برای بقای کسب‌وکارها وجود داره و اون تغییر از رویکرد سنتی به دیجیتاله.

1400/01/25
مصاحبه ها-ضرورت بازنگری در قوانین پست و لجستیک کشور

ضرورت بازنگری در قوانین پست و لجستیک کشور

مهرداد فاخر / مدیرعامل شرکت تیپاکس براساس سند چشم‌انداز ایران در سال ۱۴۰۴ کشور باید در این سال به جایگاه رفیعی در زمینه اقتصاد و فناوری‌های علمی در منطقه آسیای جنوب‌غربی دست ‌یابد. در این راستا و با توجه به موقعیت استراتژیک ایران در این منطقه، ‌تقویت صنعت لجستیک و ایجاد یک هاب درون‌منطقه‌ای می‌تواند زمینه‌‌ساز مناسبی برای رسیدن به بخش عمده‌ای از اهداف تعریف‌شده در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ باشد.

1399/12/02
مصاحبه ها-فصل پایانی رقابت بین بازیگرانِ صنایع

فصل پایانی رقابت بین بازیگرانِ صنایع

در آغاز بد نیست به وقوع شرایط بحرانی در صنعت لجستیک بپردازیم. شما به عنوان مدیرعامل شرکت تیپاکس با 60 سال سابقه فعالیت در بخش خصوصی، شرایط بحرانی ناشی از کرونا را چطور توصیف می‌کنید و مجموعه شما در مواجهه با این بحران چطور رفتار کرد؟

1399/10/13
مصاحبه ها-تعامل؛ کلید قفل حوزه پست و لجستیک

تعامل؛ کلید قفل حوزه پست و لجستیک

در هفته دوم آذر ماه، هلدینگ فاخر در آستانه چهار سالگی این هلدینگ، نشستی رسانه‌ای با عنوان نمایشگاه مجازی سیمرغ برگزار کرد و از نیاز حوزه پست و لجستیک به ایجاد اکوسیستم گفت.

1399/10/07
مصاحبه ها-نشست رسانه‌ای نمایشگاه مجازی سیمرغ

نشست رسانه‌ای نمایشگاه مجازی سیمرغ

امروزه صنعت لجستیک مثل سایر صنایع در عصر مدرن با دیجیتالی شدن گره خورده و هر جایی که سخن از تجارت آنلاین به میان آمده، تحولات فناورانه این صنعت خودی نشان داده‌ است.

1399/09/09
مصاحبه ها-گفتگو با مهرداد فاخر به مناسبت هفته کارآفرینی

گفتگو با مهرداد فاخر به مناسبت هفته کارآفرینی

مهرداد فاخر: رکن اصلی موفقیت در کسب‌وکار علاقه است.

1399/09/09
مصاحبه ها-گفتگو با مهرداد فاخر ، کارآفرین جوان ایران

گفتگو با مهرداد فاخر ، کارآفرین جوان ایران

مهرداد فاخر، مدیرعامل تیپاکس و هم‌بنیان‌گذار هلدینگ فاخر در ابتدای دهه ۸۰ پس از پایان تحصیلاتش به ایران بازگشت و به شرکت خانوادگی‌شان (تیپاکس) پیوست تا با کسب تجربه در زمینه پست و لجستیک و نیز انتقال دانش روز دنیا به داخل کشور، تحولی دیجیتال در این صنعت بوجود آورد.

1399/09/01
مصاحبه ها-خصوصی سازی در پست،مدل ارزش آفرین و درس آموز

روزنامه دنیای اقتصاد : خصوصی‌سازی در پست

چهار سال پیش در چنین روزهایی، نمایندگان مجلس، در قالب تصویب قانون اساسنامه شرکت ملی پست، دولت را به حضور دو اپراتور خصوصی در گستره خدمات پستی کشور ملزم کردند. نگرانی‌های نمایندگان مجلس از تجربه خصوصی‌سازی مخابرات از یکسو و چالش غیراقتصادی بودن ارائه خدمات پستی در مناطق کمتر برخوردار کشور از دیگرسو،

1399/07/20
مصاحبه ها-تمرکز خرده فروشی ها بر فروش انلاین

تمرکز خرده فروشی‌ها بر فروش آنلاین

هلدینگ فاخر شامل شرکت‌های مختلفی است که در حوزه‌های لجستیک، تجارت الکترونیک، تولید و بازرگانی فعالیت می‌کنند. این هلدینگ که حالا 3 سال از اولین روزهای شکل‌گیری‌اش می‌گذرد از گردهم‌آیی صاحبان صنایع و بازرگانانی تشکیل شده که هر یک در حوزه کاری خود بسیار مطرح هستند.

1399/03/01
مصاحبه ها-انحصارشکنی به سبک «تیپاکس»

انحصارشکنی به سبک «تیپاکس»

به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد، تاریخ اقتصاد ایران مملو از کسانی است که سعی کردند تابوی «گسترش سرمایه‌گذاری و برند شدن» در کشور را شکسته و رقیبی بزرگ برای بخش دولتی شوند. بخشی از این افراد متاسفانه به دلایل متعددی ناموفق بودند و بخشی دیگر موفق شدند نه تنها رقیبی جدی شوند بلکه اساسا انحصار دولتی را بشکنند.

1399/02/08
مصاحبه ها-دنیای امروز، دنیای نوآوری

دنیای امروز، دنیای نوآوری

دکتر مهرداد فاخر مدیرعامل و عضو هیئت مدیره تیپاکس، شرکت نوآور حوزه پست، در مصاحبه‌‌ پیش‌رو به معرفی دستاوردهای جدید این مجموعه از جمله اپلیکیشن «مای تیپاکس» که به تازگی راه‌اندازی شده است و اهمیت ارائه خدمات نوآوارنه به مشتریان پرداخته است. در ادامه متن کامل مصاحبه با «اخبار رسمی» آورده شده است.

1398/07/07
مصاحبه ها-مهرداد فاخر به یک اصل ایمان دارد و آن تغییر است

مهرداد فاخر به یک اصل ایمان دارد و آن تغییر است

مهرداد فاخر به یک اصل ایمان دارد و آن تغییر است . به نظر بنده زمانی که تغییر رخ می دهد سه دسته بوجود می آید : 1. کسانی که تغییر را نمی پذیرند . 2. کسانی که با تغییر رو برو شوند . 3. کسانی که تغییر را ایجاد می کنند .

1397/11/01
مصاحبه ها-در مصاحبه با مجله بیزینس‌یر

در مصاحبه با مجله بیزینس‌یر

مجله بیزینس یر (The Business Year)یک گروه رسانه‌ای جهانی است که متخصص در اخبار اقتصادی، تحقیق در زمینه اقتصاد ملی و هوش تجاری است. این مجله با فعالیت در بیش از ۳۵ کشور، معتقد است بینش دست اولی را به سرمایه گذاران، کسب و کارها و دولت‌های سراسر جهان ارائه می دهد.

1397/09/11