وقت طلاست ...

    وقت طلاست ...

     

    از قدیم‌الایام گفتن که وقت طلاست؛ اما واقعاً طلا هر چقدر هم گرون باشه، میشه اونو خرید ولی یه دقیقه زمان از دست رفته به هیچ وجه قابل برگشت نیست.
    اما واقعاً چه وقتی برای شروع یه کار درسته و چه زمانی برای بهم زدن یه راه اشتباه مناسبه؟
    ما کلاً در طول روز ٢۴ ساعت وقت داریم.


    اگه از این ٢۴ ساعت ١٠-۶ ساعتش رو خواب باشیم و ٣-٢ ساعت رو هم به غذا خوردن و استراحت بگذرونیم، چیزی بین ١۵-١٣ ساعت زمان داریم که به کارامون رسیدگی کنیم.
    اما صادقانه‌ش اینه که ما همه‌ی این وقت رو کار نمی‌کنیم. شاید در مجموع بین ٩-٧ ساعت در دفترمون باشیم و بقیه زمانمون به رفت و آمد و گپ و گفت با دیگران بگذره. بنابراین ما در طول روز زمان محدودی برای رسیدگی به کارامون و برنامه‌ریزی برای اهدافمون داریم که باید ازش درست استفاده کنیم.


    📍اولویت‌بندی کلید موفقیته!
    اساساً فلسفه مدیریت زمان، حول محور اولویت‌بندی می‌چرخه. تا وقتی ندونید که چه کاری رو باید بلافاصله انجام بدید و چه کاری رو دیرتر، از وقت خودتون به اشتباه استفاده کردید. من معمولا پیگیری‌هایی رو که با یه تماس تلفنی حل میشه در لحظه انجام میدم! به بعد موکولش نمی‌کنم تا در حجم زیاد کار فراموشم بشه یا در فرایند کارهای دیگه اختلال ایجاد کنه.

    📍اجازه ندید که مدیریت زمان بهتون استرس بده!
    با اینکه مدیریت زمان لازمه اما اگه به درستی رعایتش نکنیم ممکنه به عاملی برای فشار ذهنی‌مون تبدیل بشه. در هفته‌های اول شیوع کرونا عملاً چرخه زندگی خیلی از ما از حرکت افتاد و میشه گفت برنامه‌ریزی همه بهم ریخت. توی این شرایط خیلی‌ها فشارهای عصبی ریز و درشتی رو از سر گذروندن. بنابراین گاهی لازمه مثل یه متخصص، درجه خاصی از انعطاف رو در برنامه‌ریزی‌هامون لحاظ کنیم.

    📍روی کارهای مهم تمرکز کنید!
    مهمترین درسی که مدیریت هوشمندانه زمان به ما میده اینه که همه‌ی کارهای ضروری لزوماً مهم نیستن! چشم‌انداز ما نسبت به آینده به ما این آگاهی رو میده که به چه کارهایی فوراً رسیدگی کنیم.
    ما در دوران کرونا با حجم انبوهی از سفارشات مواجه شدیم. انتقال و جابجایی بیش از 70 هزار بسته در روز باعث شد که تمرکزمون رو روی توسعه شبکه نمایندگی‌ها، گسترش بخش امور مشتریان، افزایش هاب‌های منطقه‌ای، توسعه تی‌هاب و... بذاریم.
    این یعنی به واسطه شیوع کرونا زمان‌بندی و اولویت‌های ما برای توسعه سازمانی تغییر کرد و حالا بخش تازه «تی‌هاب» که قرار بود ساختش در سال ١۴٠٠ شروع بشه تا یک ماه دیگه به بهره‌برداری میرسه.


    📝فرقی نمیکنه که الان مشغول چه کاری هستید، استفاده درست از زمان قدم اول برای رسیدن به موفقیته!

    اشتراک گذاری :
    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران