لجستیک و بهبود خرید آنلاین

    LTL و زنجیره‌ی تأمین

     

     

    با روی‌آوردن بیش از پیش مصرف‌کنندگان به خرید آنلاین، اهمیت زیرساخت قوی زنجیره‌ی تأمین برای همه مسلم شد و به این نکته پی بردند که هر فروشی بدون زنجیره‌ی تأمین عملاً موقتی و حتی می‌توان گفت که اتفاقی‌ست. امروزه سیستم‌های لجستیک در سراسر دنیا به‌عنوان بخشی از زنجیره‌ی تأمین، به دنبال ایجاد تجربه‌ی خوشایند، مطمئن و آسانی برای مشتریان هستند و این دستاورد تنها با یک تحویل ساده‌ی کالا صورت نمی‌گیرد. آنچه که این فرایند را ماندگار و مشتری را وفادار می‌کند، صرفه‌جویی در وقت، انرژی و پول متقاضی است. به علاوه‌ آن‌که اصل امانت‌داری و دقت تحویل مرسولات هم امری بدیهی است.
    شرایط یک سال گذشته، حتی مشتریانی را که نسبت به خرید از فروشگاه‌های اینترنتی مقاومت داشتند و نیازهای خود را به صورت سنتی‌تری مرتفع می‌‌کردند، به سمت خرید آنلاین سوق داد. دغدغه‌ی اصلی آن‌ها گذشته از کیفیت محصول این بود: چه‌طور به دستم می‌رسد؟ این پرسش با زنجیره‌ی تأمین به خصوص شاخه لجستیک پاسخ داده می‌شد که در این بین دقت و سهولت حرف اول را می‌زند. اما به طور خاص در مورد شرکت‌هایی که خدماتLTL  (خدمات حمل کالاهای کوچک بدون نیاز به یک تریلر کامل) را ارائه می‌دهند، در این زمینه، کیفیت مهندسی زمان اهمیت بیش‌تری پیدا می‌کند. مصرف‌کننده به محض پرداخت، منتظر تحویل است پس هر چه این زمان کوتاه‌تر باشد رضایت بیشتری از خرید خواهد داشت. 
    واضح است که مصرف‌کننده‌ی باهوش عصر امروز به دنبال رفع نیاز خود با شرایط بهتر است و به محض این‌که نسبت به یک سیستم احساس اطمینان نکند، آن را کنار می‌گذارد. پس مواردی چون امکان رهگیری مرسوله و نظارت بر حرکت کالا، اطمینان از سلامت مرسوله در کل مسیر و دقت شرکت خدمات‌دهنده در پایبندی به زمان باعث تجربه‌ی خوشایندتری برای او می‌شود. شاید به‌کار بردن تعبیر رساندن توپ به دروازه توسط اعضای تیم فوتبال برای کل زنجیره‌ی تأمین مثال دقیقی باشد. در کل این روند همه‌چیز بستگی به مدیریت حساب‌شده‌‌ی اعضای تیم در پست‌های مخصوص دارد.
    زنجیره‌ی تأمین مانند پل ارتباطی میان مشتری و عرضه‌کننده کالا عمل می‌کند؛ بنابراین به طور قطع می‌توان گفت که افزایش ظرفیت و تقویت خدمت LTL اولین اقدام برای جلب رضایت حجم وسیعی از متقاضیان است. بستر تجارت الکترونیک در حال حاضر مهیا و پذیرا برای بده‌بستان میان متقاضی و ارائه‌دهنده‌ی خدمات است. پس بهره‌گیری از چنین فضایی با شبکه‌ی متمرکز می‌تواند قدرت شما را در این بازار چندبرابر کند. به‌علاوه آن‌که شرکت‌های لجستیک متمرکز بر خدمت LTL می‌توانند با ارائه‌ی طرح‌های ویژه‌ی شرایط پاندمی، قراردادهای بلندمدت ارسال کالاها و ... رویکرد مسئولانه‌تری در این شرایط نسبت به مشتریان خود داشته‌ باشند. تسهیل امور در یک شرایط بحرانی معمولاً اقدامی‌ست که در ذهن مشتری باقی خواهد ماند. 
    اما شاید مهم‌ترین فرصت در این دوران برای ارائه‌دهندگان LTL کوتاه‌ کردن و کم‌هزینه کردن سفر مرسولات باشد. این بستر قطعا امکان بیشتری برای بهره‌گیری از انبارش و روش‌های نوین هم‌گام با پیشرفت فضای دیجیتال را به ما می‌دهد و مسلم است که مدل‌های سنتی‌تر دیگر جواب‌گوی این میزان از درخواست‌ها نخواهند بود.
    به‌هرحال نباید این را هم از یاد برد که در این مدت به دلیل اقامت بیشتر مردم در خانه، شاهد سفارشات حمل‌ونقل سنگینی همچون وسایل خانه هم هستیم.حمل‎ ونقل این وسایل در حوزه‌ی خدمات  FTL (خدمات حمل کالاهای بزرگ  با به یک تریلر کامل)می‌گنجد پس ایجاد تعادل و انعطاف بیشتری میان ظرفیت‌ها و توان موجود را می‌طلبد.


    اشتراک گذاری :
    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران