تأثیر ویروس کرونا بر زندگی

    تأثیر ویروس کرونا بر زندگی

     

    تا حالا درباره تأثیر ویروس کرونا بر وضعیت زندگیمون زیاد صحبت شده اما اونچه واضحه اینه که فعلاً کرونا بخشی از زندگی ماست و در خوش‌بینانه‌ترین حالت به نظر میاد مثل هر پاندمی دیگه‌ای در طول تاریخ، حداقل دو سالی مهمون ما باشه. اما اگه این ویروس در نهایت ریشه‌کَن هم بشه، بازهم نرمال‌های زندگیمون تغییرات اساسی کرده و توقعاتمون متنوع‌تر شده. پس چاره‌ای نداریم همون طور که به ماسک و اسپری الکل عادت کردیم، خودمون رو با چالش‌های ناشی از کرونا هم منطبق کنیم.
    در بُعد کسب و کار هم در ماه‌های اولیه دیدیم اونهایی تونستند به حیات خودشون ادامه بدن که از قبل برای شرایط بحرانی فکری کرده بودند یا اینکه خیلی زود خودشون رو جمع و جور کردن و با اوضاع تازه وفق دادند. بنابراین چه بپذیریم چه نه، کرونا دریچه‌ای رو به ما باز کرده که انطباق پذیری ما رو به چالش کشیده؛ چالشی که غول های بزرگ تجارت دنیا همچنان دارند با اون دست و پنجه نرم می‌کنند.
    مثلاً همین چند وقت پیش در پست اکسپو 2020 که در اکتیران پلاس برگزار شد، شرکت پست کانادا اعلام کرد که حجم سفارشاتشون در ماه‌های اخیر به حدی رسیده که اونا انتظار داشتند در سال 2029 به اون رقم برسند. این یعنی اینکه مجبور باشی ظرف فقط چند ماه زیرساخت‌هایی رو تعریف کنی یا تحولی در سیستم کاریت بوجود بیاری که به چندین سال زمان احتیاج داره. اونا باور دارند که این رشد سفارش پایداره و هنوز دارند خودشون رو با این شرایط منطبق می‌کنند.
    ما هم از این قاعده مستثنی نیستیم. نرمال‌های جدید، نیازهای نویی رو بوجود آورده که داریم براشون برنامه‌ریزی می‌کنیم. حجم تجارت الکترونیک به شدت بالا رفته و طبیعتاً کار شرکت‌های پستی و لجستیکی هم افزون شده؛ برای این کار ما باید مدل کسب و کارمون رو دگرگون کنیم، تکنولوژی‌های تازه‌ای برای مشتریانمون تعریف کنیم و همه بخش‌های سازمان رو با این دگرگونی منطبق کنیم تا در نهایت مشتری تجربه بهتری داشته باشه.
    یقیناً انقلاب تازه‌ای در راهه که آینده ما رو دگرگون میکنه....

    اشتراک گذاری :
    نظر شما
    لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
    نظرات کاربران